1

Aanpak

Een efficiëntere manier van data opslag voor DiBo

We love IT

Wanneer er tussen producent en eindgebruiker nog een dealer zit, blijkt het in de praktijk vaak lastig om die eindgebruiker goed te leren kennen. Hier liep DiBO Cleaning Systems tegenaan, voordat zij bij BZTRS terecht kwamen.

Als fabrikant van reinigingsmachines en -systemen leveren zij hun producten aan dealers, die deze op hun beurt weer doorverkopen aan de klant. Over het algemeen zijn deze dealers weinig online te vinden. Dit maakt contact met de eindgebruiker lastig. De opdracht voor BZTRS was duidelijk.

Bedenk een manier hoe DiBO met haar eindgebruikers in contact kan komen, zodat zij hier nuttige informatie over kan vergaren. Met als doel: het leren kennen van de doelgroep en uiteindelijk haar marketingactiviteiten hierop aanpasse

Resultaten

  • Een efficiëntere en makkelijkere manier van data opslag;

  • Een juiste koppeling tussen product management en de website, welke automatisch wordt geupdate;

  • Een stijging in het aantal maandelijkse aanvragen uit Adwords van 85% in vergelijking met het jaar ervoor;

  • Kosten per lead meer dan gehalveerd.

Meer weten?

Robert Manders vertelt je er graag meer over

That's where we come in

Waar begin je met zo’n algemene opdracht? Bij het begin natuurlijk! Het BZTRS webdevelopment team begon met het opzetten van een op maat gemaakt klantportaal. Een portaal waar zowel DIBO als haar dealers en natuurlijk haar eindgebruikers gebruik van kunnen maken. Elk met haar eigen opties.

In het klantportaal is het voor klanten mogelijk hun producten te registreren. Na deze registratie is het voor de klant mogelijk zijn garantie te verlengen. In ruil voor wat persoonlijke informatie krijgt men dus extra garantie, bovenop de al bestaande garantie. Een echte win-winsituatie dus! Deze zogenaamde productregistratiebewijzen worden automatisch gegenereerd en uniek genummerd.

Dealers krijgen op hun beurt weer inzicht in deze registraties. Op deze manier is het voor zowel DiBO als voor de dealers eenvoudiger geworden om hun marketingactiviteiten op de consument toe te spitsen.

Het portaal is beschikbaar in 4 talen. Op zo’n manier ingericht dat DiBO zo makkelijk en efficiënt mogelijk te werk kan gaan. Zonder dat er kenmerken dubbel moeten worden ingevoerd. Wat natuurlijk tijd en kosten bespaart.

Dit portaal werd gekoppeld aan een gloednieuwe website, ook van onze hand, waardoor deze altijd up to date is.

Online marketing

Behalve het realiseren van een op maat gemaakt klantportaal en een gloednieuwe website heeft BZTRS ook enkele SEO en SEA activiteiten voor DiBO gerealiseerd. Het gemak zat hierin dat alles bij dezelfde partij werd ondergebracht.

Voor de overname van het DiBO account bleven de kosten per conversie (offerte/informatie aanvraag) drie maanden op hetzelfde niveau. De opdracht van DiBO hierin: maak onze campagnes zo lean mogelijk. Met andere woorden: zoveel mogelijk leads tegen de laagst mogelijke prijs.

BZTRS heeft alle irrelevante zoekwoorden uitgesloten. Zo kwam er veel irrelevant verkeer via zoekwoorden die zich richten op onkruidreinigers uit een flesje, wat niet de doelgroep van DiBO is. Tevens zijn de budgetten per land verder onderverdeeld. Voorheen werd er per land een budget gehanteerd. Nu wordt er per land gekeken naar de individuele prestaties van een bepaalde campagne, waarna het budget verder wordt verdeeld. Dit wil zeggen dat een campagne die in België minder conversies oplevert, ook minder budget krijgt toegekend. Natuurlijk werkt dit ook omgekeerd.

Nieuwsgierig en wil je meer weten?

We love to connect

Andere cases waar we trots op zijn