Kindermerken Outlet & Keukengerei

Hoe kunnen wij onze nieuwe winkel op de kaart zetten?

  1. Home
  2. Cases
  3. Kindermerken Outlet & Keukengerei

Het openen van een nieuwe winkel op een nieuwe locatie is altijd spannend. Want hoe laat je het winkelend publiek van de stad/het dorp in kwestie weten dat je er bent?

Dat is de vraag van Kindermerken Outlet. Met een verhuizing naar Wijchen in het vooruitzicht en een uitbreiding van je assortiment breekt het moment aan om de branding eens flink op de schop te nemen. Vanaf nu verkoopt de winkel niet alleen kinderkleding, maar ook keukenartikelen.

BZTRS stelde een op maat gemaakt powerteam samen om de outlet, in haar nieuwe vorm, op de kaart te zetten in Wijchen. En dat alles binnen aanzienlijke tijd. Van voorraad naar sales in drie dagen.

THAT'S WHERE WE COME IN - POWERTEAM

Kindermerken Outlet is het schoolvoorbeeld van waar we bij BZTRS voor staan. Door interdisciplinair samen te werken ontstaan de beste concepten met de mooiste resultaten.

Met dit in ons achterhoofd zijn we aan de slag gegaan met een overkoepelende strategie. Een duidelijke strategie geeft namelijk focus en houvast zodat, wanneer je omnichannel gaat performen, via alle kanalen eenduidig weet te communiceren.

Eerste aandachtspunt? Een nieuwe naam! Want wanneer je niet alleen kinderkleding meer verkoopt dekt de naam “Kindermerken Outlet” de lading niet. Kindermerken Outlet & Keukengerei is geboren. Door te kijken naar welke winkels er in de buurt zitten en hoe winkelend Wijchen langs de etalage van het pand lopen (outstore & instore routing) is er besloten voor de kleuren zwart en geel. Hiermee valt de outlet niet alleen op, maar is hij ook herkenbaar als outlet.

Bij een nieuwe strategie en een nieuwe naam hoort natuurlijk een nieuwe huisstijl. Denk hierbij aan de stickers die de buitenkant van het nieuwe pand mochten versieren, maar ook aan alle social media posts en een logo.

Niet alleen de buitenkant van het pand werd voorzien van signing en promotie, ook de binnenkant heeft een make-over gekregen. Zelfs de snoepjes waren zwart en geel!

Wanneer je een nieuwe winkel opent, met een nieuwe huisstijl en mooie reclame uitingen, wil je natuurlijk wel dat deze gezien worden. Om deze reden heeft BZTRS dan ook een uitgebreide Facebook Advertising en Google Advertising campagne opgezet.

Via Facebook werd er een ludieke actie gedeeld. Iedereen die tijdens het openingsweekend een geel kledingstuk/accessoire droeg kreeg bovenop de al hoge kortingen van de outlet nog eens 10% korting. Ook werd er één winnaar gekozen die 25 euro shoptegoed in ontvangst mocht nemen. Dat is nog eens leuk winkelen!

Uiteindelijk wordt zelfs het kassasysteem door BZTRS verzorgd.

WHAT'S IN IT FOR KINDERMERKEN OUTLET & KEUKENGEREI

Dankzij de inspanningen van ons powerteam wist BZTRS in 2 dagen een compleet nieuwe branding op te zetten voor Kindermerken Outlet & Keukengerei. Dit heeft de volgende mooie resultaten opgeleverd in het openingsweekend.

  • Van 10.00 uur tot 21.00 hebben er 253 betalingen aan de kassa plaatsgevonden. Dat zijn gemiddeld 23 betalingen per uur. Met andere woorden: de kassalade ging elke 3 minuten open. Letterlijk KASSA!
  • Dit heeft op de eerste dag geresulteerd in een recordomzet welke in een totale week nog nooit is gehaald.
  • Een stijging van ruim 80% aan Facebook volgers en een gemiddeld berichtbereik van 20.000 mensen.

Hieruit komt extra naar voren dat wanneer je investeert in concept, promotie en aankleding, dit zeker invloed heeft op je omzet. We kunnen wel stellen dat dankzij de co-creatie van BZTRS we meer hebben kunnen bereiken dan wanneer deze teams afzonderlijk te werk zouden zijn gegaan. Dat is de definitie van synergie. Dat is de definitie van BZTRS!

Weten wat wij voor jouw winkel kunnen doen?

Neem dan nu contact met ons op

Bel +31 (0) 40 400 28 30 of vul hier ons contactformulier in.

Meer over BZTRS