Lampenlicht.nl

Hoe zijn we morgen nog succesvoller dan gisteren?

  1. Home
  2. Cases
  3. LampenLicht.nl

Hebben we in alle webshops zo goed verkocht gisteren? Wat deden we dan gisteren beter dan vandaag? Welke factoren waren daarop van invloed? Waarom heeft mijn klant nou juist díe lamp gekozen? En wat heeft die goede dag voor impact op de maandelijkse omzet?

Op die vragen wilde Lampenlicht.nl antwoord. Want wie als doel heeft de internationaal de markt te veroveren moet weten wat zijn klant drijft en begrijpen waarom hij bepaalde keuzes maakt. Het zijn de redenen waarom je succesvol bent, daar was Lampenlicht.nl van overtuigd.

De behoefte aan inzicht was groot dus moest er een manier gevonden worden om dat inzicht te vergaren. Geen eenvoudige klus, want met 12 webshops in 12 verschillende landen was het een uitdaging om zó veel informatie op de juiste manier samen te voegen en op de juiste manier te interpreteren. De zoektocht naar een goede aanpak en antwoorden bracht Lampenlicht.nl bij BZTRS.

THAT'S WHERE WE COME IN - SOFTWARE OPLOSSINGEN

Sindsdien is er veel veranderd bij Lampenlicht.nl, onderdeel van het snelgroeiende Fitting BV. We implementeerden de Business Intelligence oplossing QlikView en stelden daarin een financieel dashboard en een marketing dashboard samen. Dankzij de eenduidige informatie die nu vanuit alle filialen in Europa samenkwam in een duidelijk overzicht, werd Lampenlicht.nl een stuk wijzer. Nieuwe inzichten en ideeën alom.

Het gevolg was simpel: efficiëntere en effectievere business. Met de informatie uit onze krachtige BI tool, werd voor het eerst écht duidelijk welke inspanningen leidden tot welke resultaten. Cruciale informatie voor de transformatie naar een Europees georiënteerd omnichannel bedrijf en voor sturing op rendement.

Met een QlikView consultant praten
Dankzij QlikView zijn alle Exceloverzichten en handmatige werkzaamheden verleden tijd binnen onze organisatie. Wij nemen geen beslissingen meer op onderbuikgevoel of langverwachte maandrapportages, maar op de real-time inzichten die QlikView onze medewerkers biedt.

ARD HUISERT, CMO BIJ LAMPENLICHT.NL / FITTINQ

THAT'S WHERE WE COME IN - INTERNET MARKETING

Deze nieuwe inzichten zorgden er ook voor dat er nieuwe stappen gemaakt konden worden. Opnieuw een ontwikkeling waar wij een belangrijke rol in speelden. Want met het efficiënt organiseren van data ontstond er ruimte om te gaan optimaliseren en automatiseren. SEA specialist Tim Doesburg werd ingezet om de online prestaties te verbeteren. BZTRS Agency plaatste Tim op locatie, want om te weten waarop je kan én moet sturen moet je eerst de business van dichtbij leren kennen.

We sturen met behulp van het verkoopdashboard in QlikView nu dagelijks bij op o.a. marges per productgroep per land. Daar stemmen we onze campagnes direct op af, wat leidt tot betere resultaten.

ARD HUISERT, CMO BIJ LAMPENLICHT.NL / FITTINQ

Wat maakt nou het verschil?

We geloven en zien dat een betrokken aanpak heeft geresulteerd in de grote sprongen die Fittinq BV met Lampenlicht.nl heeft gemaakt. De investering in vereenvoudiging van systemen en dus in efficiëntie, leidde het bedrijf in no-time naar nieuwe niveaus. BZTRS Agency bood daarvoor de kennis en tools, maar Ard Huisert heeft als CMO zelf ook een belangrijke invloed gehad op de mogelijkheden die zijn ontstaan voor Lampenlicht.nl: door te vertrouwen op innovatie ontstond er draagvlak op de werkvloer, een eerste vereiste voor transformatie naar omnichannel succes.

Klaar voor meer succes?

Neem dan nu contact met ons op

Bel +31 (0) 40 400 28 30 of vul hier ons contactformulier in.

MEER OVER BZTRS