Locals United

Hoe kunnen wij doen waar we goed in zijn?

  1. Home
  2. Cases
  3. Locals United

Een webshop. Voor veel winkeliers een droom. Locals United helpt deze droom waar te maken. Want om een webshop te starten heb je kennis nodig. Kennis die het veel retailers ontbreekt.

Locals United biedt fashion winkeliers zonder webshop een platform waarop zij hun producten online aan kunnen bieden. Zonder zich zorgen te hoeven maken over online marketing en onderliggende techniek. Het enige dat de winkelier nog hoeft te doen, is zorgen dat het bestelde product zo snel mogelijk wordt bezorgd.

De vraag aan BZTRS? Locals United ontzorgen op het gebied van techniek en online marketing! Zodat zij gewoon kunnen doen waar ze goed in zijn: het verkopen en ondersteunen van Locals United aan de retailer.

THAT’S WHERE WE COME IN - INTERNET MARKETING

Zonder bezoekers geen conversies. Dat is een ding wat duidelijk is. Door middel van Search Engine Optimization (SEO) en –Advertising (SEA) heeft BZTRS het platform onder de aandacht gebracht van de consument. Op deze manier hoeven de winkeliers zich hier zelf dus niet druk om te maken.

Dankzij het nauwkeurig in de gaten houden van de conversies, of het ontbreken hiervan, hebben wij nuttige aanpassingen kunnen verrichten aan de website. Een voorbeeld hiervan:

Het ontbreken van de aanwezige maten op de product overview pagina bleek voor veel bezoekers een heikel punt. De conversies naar het betreffende product, en het uiteindelijk aanschaffen hiervan, bleven minimaal. Door deze maten een prominentere plek te geven op de pagina in kwestie werd deze overzichtelijker voor de consument. Dit heeft uiteindelijk geresulteerd in meer aankopen.

 

Dankzij BZTRS hebben wij grip gekregen op onze Adwords expenses. De campagnes zijn zo ingericht dat we geen geld weggooien aan te algemene of populaire keywords met een te lage return. Niet alleen heeft BZTRS de campagnes ingericht, maar ook houden zij de veranderingen in de markt nauwlettend in de gaten zodat er bijgestuurd kan worden waar en wanneer nodig.

Cherelle Lieffering, Managing Director Locals United

THAT'S WHERE WE COME IN - WEB TECHNOLOGIE

Je kunt je voorstellen dat naarmate het platform groter wordt, er ook steeds meer capaciteit nodig is om de website draaiende te houden. Het mag niet gebeuren dat Locals United niet bereikbaar is voor de consument. BZTRS heeft hierin het complete technische aspect onder de schop genomen.

Dankzij zorgvuldige aanpassingen hebben wij een betere performance kunnen realiseren tegen een kwart van de servercapaciteit.

De infrastructuur van Locals United is dusdanig opgezet dat deze zich kan meten met grote spelers in de markt, als Bol.com en Coolblue.

WHAT’S IN IT FOR LOCALS UNITED?

In november 2016 zijn we gestart met een Google Adwords campagne.

Vanaf 1 november 2016 tot en met 1 oktober 2017 (vergeleken met dezelfde periode ervoor) hebben wij het volgende kunnen realiseren:

  • Een verhoging van de omzet van 223%
  • Een stijging in transacties van 170%

Dit alles tegen dezelfde kosten per sale. Voor elke geïnvesteerde euro willen we er 10 terugzien. Dit hebben wij het afgelopen jaar vast weten te houden!

SmartSearch GS1

GS1_Corporate_logo

Locals United is opgezet aan de hand van het Smart Search GS1 vocabulair. Dit is een relatief nieuwe manier van het beschrijven van producten. In plaats van dat pagina’s bestaan uit ongestructureerde data, wat moeilijk te lezen is door zoekmachines, worden de kenmerken op een overzichtelijke manier neergezet. Dit zorgt ervoor dat je producten online makkelijker te vinden zijn en hoger belanden in zoekmachines. Op dit moment is Locals United hiermee de tweede (succesvolle) Europese partij die zich hiermee bezighoudt.

 

Ook doen waar je goed in bent?

Neem dan nu contact met ons op

Bel +31 (0) 40 400 28 30 of vul hier ons contactformulier in.

MEER OVER BZTRS